Strategi Pemasaran Surat Kabar PT. Wahana Semesta Citra Banyuasin
DOI:
https://doi.org/10.36982/jiegmk.v10i1.722Abstrak
ABSTRACT
Publishing newspapers is an integral part of the whole information service system that serves the community with various types of services. Information has a big role in improving people's lives, in providing optimal information services in the community quality resources are needed, using existing resources is expected to publish newspapers can produce a maximum output in the form of products or services to improve services. For these problems, it must be realized that the success of publishing newspapers, among others, is due to human resources, so that human resources are seen as company assets, even as a company investment if these personnel are skilled workers.The success of consumer services in the market is not separated from various marketing service invoices commonly referred to as marketing strategies. Therefore, in order to continue to develop itself and for the survival of the organization, marketing management needs to improve product quality and promotion. In this case the increase in product quality and expected promotion is to be able to increase sales as much as possible to provide services that satisfy customers. The success of a company is greatly influenced by its marketing company. Every organization and company will always strive to improve the quality of its products in the hope that what is the goal of the company is achieved. To achieve these results in need of factors that influence purchasing decisions by consumers consists of many of them, namely product quality, price and promotion. Community needs related to information are increasing, as time goes on, so that information is not left behind in various media, one of them is through newspapers or referred to as newspapers, because newspapers are a complete source of information with information from the regions, nationally, also international. Therefore newspapers are needed by the community because they contain a lot of information and various types of news, the price is very affordable in the community.
Keywords : Marketing Strategy Of Newspaper
ABSTRAK
Penerbitan surat kabar adalah bagian integral dari keseluruhan sistem layanan informasi yang melayani masyarakat dengan berbagai jenis layanan. Informasi memiliki peran besar dalam meningkatkan kehidupan masyarakat, dalam memberikan layanan informasi yang optimal dalam sumber daya berkualitas masyarakat yang dibutuhkan, dengan menggunakan sumber daya yang ada diharapkan dapat menghasilkan output maksimal dalam produk atau layanan untuk meningkatkan layanan. Untuk masalah ini, harus disadari oleh surat kabar, antara lain, sumber daya manusia, sehingga orang-orangnya adalah pekerja yang trampil. Keberhasilan pelayanan konsumen di pasaran tidakterlepas dari berbagai faktir pelayanan pemasaran yang biasa disebut dengan strategi pemasaran. Oleh karena itu, agar dapat terus mengembangkan dirinya dan untuk kelangsungan hidup organisasi, manajemen pemasaran perlu melakukan peningkatan kualitas produk dan promosi. Dalam hal ini peningkatan kualitas produk dan promosi yang diharapkan adalah agar mampu meningkatkan penjualan semaksimal mungkin untuk memberikan pelayanan yang memuaskan pelanggan. Keberhasilan suatu perusahaan sangat di pengaruhu oleh perusahaan pemasarannya. Setiap organisasi maupun perusahaan akan selalu berusaha untuk meningkatkan kualitas produknya dengan harapan apa yang menjadi tujuan perusahaan tercapai. Untuk mencapai hasil tersebut di perlukan fakor yang mempengaruhi keputusan pembelian oleh konsumen terdiri dari banyak diantaranya, yaitu kualitas produk, harga dan promosi. Kebutuhan masyarakat yang berkaitan dengan informasi semakin tahun semakin meningkat, seiring perkembangan jaman, agar tidak ketinggalan dalam memperoleh informasi dari berbagai media, salah satunya adalah memalui surat kabar atau disebut dengan koran, karena koran merupakan sumber informasi yang cukup lengkap ruang lingkupnya mulai dari daerah, nasional, maupun internasional. Oleh karena itu koran sangat dibutuhkan masyarakat karena mengandung banyak informasi dan berbagai jenis berita, harganya pun sangat terjangkau di kalangan masyarakat.
Kata kunci : Strategi Pemasaran Surat KabarReferensi
Anonim.2018. Panduan Penulisan Laporan Orientasi Keja Lapangan, STIM-AMKOP Palembang
Arif muhammad.2012. Strategi Jaringan Pemasaran Surat Kabar, Grasido, Jakarta.
Chandra Tjipto. 2016. Brand Manajemen dan strategi, Elex Media Komputindo, Yogyakarta.
Chandra, G. 2005. Strategi & Program Pemasaran, Andi Offiset, Yogyakarta.
David, Fred R. 2006. Manajemen Strategi. Buku 1, Edisi kesepuluh, Jakarta Salemba Empat.
David, Fred R.2014. Manajemen Strategi : Konsep-konsep, Ed.9, indeks. Jakarta.
Fred R, David. 2006. Manajemen Strategis, Edisi Sepuluh, Salemba Empat, Jakarta.
Emha anugrah akbar. 2015. Solusi Cerdas Menyelamatkan Indutri Media Cetak,samudra buku, Jakarta.
Fandi tjipomo. 2005. strategi pemasaran, edisi kedua, cetakan pertama. Yogyakarta.
Kotler, Phililp, Keller, Kevin, Lane. 2005. Manajemen Pemasaran, Jilid 1, Jakarta.
Tjiptono Fandy.2004.Strategi Pemasaran, Edisi 2, Penerbit Andi, Jakarta.
Djaka-halibona.blogspot.com
Unduhan
Diterbitkan
Cara Mengutip
Terbitan
Bagian
Lisensi
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Â
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.
Â
LP2M Indo Global Mandiri University has the right to multiply and distribute the article and every author is not allowed to publish the same article that has been published in this journal.